Kategóriák
gasztro

Hozd magad formába tavaszra ízletes finomságaink segítségével

Az évszakok váltakozása igen megterheli szervezetünket, főleg, ha hirtelen vált az időjárás, és nincs elegendő idő az átállásra. Ezt az időszakot szoktuk tavaszi fáradtságnak nevezi, ami nem egy betegség, vagy arra utaló jel, hanem testünk válasza a körülöttünk zajló dolgokra.

Ennek több oka is van. Egyik fontos tényező, hogy télen jóval kevesebb vitaminhoz jutunk, és a nyári, őszi „megtakarításokat” felhasználja testünk, hiszen a hideg idő miatt még több vitaminra és tápanyagra van szüksége.

A táplálkozás mellett a hormonháztartásnak is fontos szerepe van, méghozzá a melatonin, vagyis az alvási hormon és a szerotonin, más néven boldogsághormon szintjeinek az ingadozása is kimerültséghez vezet. Télen a kevesebb napsütés miatt fokozódik a melatonin termelés, ezzel együtt nő az alvásigény. Azonban a napos órák növekedésével csökken a hormontermelés, ez pedig átmeneti zavart okoz az alvás-ébrenlét között.

De természetesen életmódoddal nagyban tehetsz arról, hogy hamar átlendülj ezen az időszakon és ne viseljen meg:

  • Figyelj oda a napjaid rendszerezésére, és alakítsd ki a bioritmusod. Sokat segít, ha azonos órában fekszel és kelsz, így szervezted meg tudja szokni az alvási rendjét. A világosabb hajnalok miatt jó, ha gondoskodsz a sötétítésről, hogy elkerüld a túl korai ébredést.
  • Az elegendő alvás és a testi-lelki béke mellett, a táplálkozásnak is rendkívül fontos szerepe van. A kiegyensúlyozott táplálkozás szabályait ezúttal is érdemes figyelembe venni.
  • A szénhidrátok és a telített zsírok csökkentése mellett fontos a megfelelő fehérje és vitaminbevitel is.

A tél végéhez érve egyik jellemző hiányt a D-vitamin jelenti. Mivel a napsütéses órák száma jóval alacsonyabb, és egy kellemes napfürdőzés lehetősége sem adott, csak táplálék-kiegészítőkkel és bizonyos ételekkel lehet pótolni. A napfényen kívül a májból, a halmáj olajból, és az olajos halakból tudod pótolni.

A C-vitamin szintünk is a melegebb hónapokban éri el a magasabb szintet, elsősorban a friss gyümölcs és zöldségfogyasztás miatt. Éppen ezért nem szabad a téli időszakban megfeledkezni a vitaminok pótlásáról.

Étrendeddel sokat tudsz tenni a fáradtság ellen. Az antioxidánsokban és vitaminokban dús táplálkozással ellenállóbbá teszed szervezeted a környezeti hatások ellen.

Keresd meg éttermeink kínálatából a tápanyagokban gazdag finomságokat, amelyek segítenek felvenni a harcot a tavaszi fáradtság és kimerültség ellen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük